ساخت مخزن روغن

آشنایی با ساخت مخزن روغن

مقدمه

لازم به ذکر است، مخزن روغن جهت ذخیره سازی و نگهداری روغن کاربرد دارد. مخازن روغن کاربرد های مختلفی دارند، ما در این مقاله نحوه ساخت مخزن روغن، نصب مخزن و ... را توضیح خواهیم داد.

یکی از عوامل مهم در ساخت مخزن روغن با کیفیت بالا، انتخاب جنس مناسب برای تهیه و ساخت این مخازن است. یکی از متریال هایی که برای ساخت این مخازن پر کاربرد است، جنس استیل می باشد. به این دلیل که استقامت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد.

یکی دیگر از کاربردهای مخزن روغن، خنک کردن روغن می باشد. روغن های که توسط پمپ به مخزن باز می گردد، نیاز به زمانی مناسب برای خنک شدن و پایین آمدن دما دارند. یکی از عواملی که بر خنک شدن روغن تاثیر مستقیم دارد، اندازه مخزن نسبت به حجم روغن می باشد.

در فرایند ساخت مخازن روغن باید صفحاتی را نصب نمود. از این صفحات به نام موج گیر یاد می شود. این موج گیرها وظیفه جلوگیری از ایجاد درهم آمیختگی جریان سیال و روغن درون مخازن را بر عهده دارند.

یکی دیگر از اجزاء ضروری در ساخت مخزن روغن، دریچه روغن می باشد. دریچه روغن وظیفه کنترل سطح روغن موجود و کنترل فشار، در مخزن را به عهده دارد. به این صورت که زمانی که دریچه روغن را باز می شود، سطح روغن در مخزن تغییر کرده و هوا را به مقدار مشخصی وارد مخازن روغن می کند، در این صورت فشار درون مخزن به یک تعادل می رسد.

لازم به ذکر است این مخازن معمولا به دو شکل ایستاده و خوابیده تولید می شوند. ساخت مخزن روغن، به 4 مرحله تقسیم می گردد. مرحله اول طراحی می باشد، که با توجه به نوع کاربری مخزن صورت می گیرد. مرحله دوم تولید است و مرحله نصب مخزن و آزمایش از مراحل بعدی تولید می باشند. نکته مهم در ساخت مخازن روغن، توجه به کاربری و درخواست مشتری می باشد.

نصب مخزن روغن

برای مونتاژ و نصب مخزن روغن، لازم است که ورق های تولید شده را برای جوشکاری آماده نموده، این ورق ها را نورد کاری کنیم، سپس عدسی بالای مخزن و همچنین ورق های کف مخزن را جوش می دهیم. برای تکمیل کردن کاربری مخازن روغن لازم است، اتصالات روی بدنه را نصب نمود. در نهایت مخزن را پولیش کاری می کنند. مورد مهم زمان نصب شیر روی مخزن روغن این است که هنگام نصب شیر تخلیه، زاویه نصب، به گونه ای باشد که روغن به طور کامل تخلیه گردد.

همچنین استفاده از لاستیک های آب بند، در بالای مخزن و استفاده از ضربه گیر در کف مخزن، می تواند کیفیت ساخت را بالا ببرد.

در نهایت برای مطمئن شدن از ایمن بودن و کیفیت بالای ساخت مخزن روغن، باید تست های کنترل کیفی مربوطه را بر روی مخازن انجام داد.

نتیجه گیری

به طور کلی ساخت مخزن روغن، باید به گونه ای باشد که روغن درون مخزن، تحت تاثیر هیچ عامل خارجی و داخلی خاصیت خود را از دست نداده و کیفیت خود را حفظ کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره، جهت استعلام قیمت و تامین مخزن مورد نظر به سایت www.sehatsazeiranian.com مراجعه فرمایید.